تکنولوژی و سایر

نکاتی که هنگام خرید آیفون دست دوم باید درنظر داشته باشید

قیمت موبایل روز به روز با نوسان های قیمت ارز روز به روز درحال افزایش است. حال در این بازار آشفته خیلی از خریداران رو به گوشی های استوک و دسته دوم می آورند. در این بازار نیز شما باید به نکات خیلی مهمی برای خرید گوشی درنظر داشته باشید. در این مطلب نکاتی را برای خرید ایفون دست دوم و مقایشه آن با گوشی های اندرویدی خواهیم داشت که در ادامه مطلب به آن میپردازیم.

 

آیا آیفون دست دوم ارزش خرید دارد؟

نکته ای که هنگام خرید آیفون دسته دوم باید درنظر داشته باشید این است که آیفون همیشه نسبت به تمام گوشی های اندرویدی ارزش خرید بالاتری دارد و اغلب شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود. خرید آیفون دست دوم نسبت به گوشی های اندرویدی مزایایی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم. یکی از دلایلی که بسیاری از کاربرای ایفون استوک خریداری میکنند کم نشدن ارزش دستگاه است. این به این معنی است که ارزش این دستگاه هیچوقت افت نمیکند و همیشه ارزش خرید بالایی دارند. به طور مثال ایفون 6 که در سال 2014 عرضه شد همچنان خریدار دارد و قیمت دستگاه نیز با افزایش قیمت ارز افزایش داشته اما رقیب این دستگاه در سال 2014 یعنی سامسونگ اس 5 عملا ازبین رفته و خریداری ندارد.

ایفون دست دوم یا گوشی اندروید نو؟

شاید برای خیلی ها سوال شود که یک گوشی اندروید متوسط کاربری بهتری دارد یا آیفون پرچم دار نسل قدیم . گوشی آنلاین نکاتی را برای شما ذکر میکند که باید آنها را درنظر بگیرید. اولین نکته کارایی دستگاه است. کارایی ایفون ها فاقد روند کاهشی است و این دستگاه بعداز گذر سالها پردازنده دستگاه افتی ندارد اما نکته قابل توجه سلامت باتری دستگاه است که به راحتی قابل نمایش است و شما باید گوشی ایفون را با سلامت باتری حداقل 85 درصد خریداری نمایید. درکل ایفون در ایران به عنوان کالای لوکس محسوب میشود و شما نیز میتواند به غیر از گوشی تلفن همراه به این دستگاه به چشم سرمایه گذاری نیز نگاه کنید.

مزایای دیگر آیفون کیفیت دوربین آن است که هیچوقت افت نمی کند. ممکن است برای شما پیش بیاید که دستگه اندروید با اپدیت نرم افزاری کیفیت دوربین آن افت کند اما آیفون اینگونه نیست.

آیفون ها چگونه کاربرد هایی دارند؟

ایفون ها معمولا کاربردهایی مثل سوشال مدیا (کار کردن تو اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ و این ها) دارند. اگر که میخواهید در سوشال مدیا پست آپلود کنید، تو اینستاگرام استوری و پست بذارید، آیفون راحت تر و بهتره. اشکالاتش هم توی اپلیکیشن ها کمتره.

پس این نکته رو هم تو ذهنتون داشته باشید که اگه یدونه آیفون ایکس اس بخرید ۱۵ میلیون تومن برای این که کارتون فقط سوشیال مدیا و آپلود پسته، ادمین اینستاگرام اید و یا مثلا قابلیت های اینستاگرام و اپلیکیشن ها رو به روز میخواید استفاده کنید، آیفون میتونه انتخاب بهتری باشه و این جا یه برگ برنده اس. به نکته حواستون باشه که همیشه آیفون توی سوشیال مدیا عمل کردش روون تر و بهتره.

کدام دسته از ایفون ها هنوز قابل خریداری است؟

آیفون های نسل 6 به قبل تماما منسوخ شدند و هیچ ساپورت نرم افزاری دریافت نمی کنند. اما از ایفون 6S به بعد آیفون ها اخرین نسخه ios را دریافت می کنند.  گوشی آیفون بعدی که تو بازه قیمتی ۱۱ تا ۱۳ میلیون تومن قرار گرفته  iPhone SE که فقط در شرایطی که میخواید توی اکوسیستم اپل باشید بخرید. این به این معنی است که شما میتوانید گوشی اندرویدی بهتری با مشخصات بهتر تهیه کنید . در بازه قیمتی ایفون 11 نیز رقیب های برای آن وجود دارد اما باز هم سری ایفون 11 در دوربین حرف اول را می زنند.  اما از سری 12 به بعد آیفون تقریبا میتواند بهترین انتخاب برای هر فردی باشد. یکی از دلایل مهم آن ساپورت 5 سال ایفون است که به طور منظم آپدیت می دهد و باعث بهبود کاربری و رفع انواع مشکلات در دستگاه می شود.

درآخر داشتن یک ایفون با ویژگی های متفاوت با اندروید به شما پیشنهاد میشود. چراکه شما با خرید این دستکاه بی نیاز به دستگاه های دیکر خواهید شد و تمام کارهایتان در شبکه اجتماعی، کارهای بانکی و یا حتی انجان بازی های سنگین را با آیفون انجام خواهید داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *