تکنولوژی و سایر

انواع پارت نامبرهای محبوب آیفون

پارت نامبر همیشه یکی از چالش های اصلی برای خریداران است. پارت نامبر های ایفون دارای تنوع بسیار زیادی هستند که این تنوع ها باعث میشود تا خریدار موقع خرید بسیار چالش ها داشته باشد.  اما پارت نامبر ها برای چه بوجود آمدند؟ شرکت اپل برای بیشترین کشورهای جهان گوشی های خودش را صادر میکند. اما تمامی کشور ها دارای قوانین یکسانی نیستند ، به همین سبب اپل شروع به سفارشی سازی انواع گوشی های اپل برای کشور های مختلف کرد. حال در ادامه مطلب به بررسی آنها می پردازیم.

توجه داشته باشید هر پارت نامبری دارای مزایا و معایب خاص خودش است. شما میتوانید با توجه نیاز و بودجه اقتصادی خود گوشی ایفون خود را از سایت گوشی انلاین خریداری نمایید.

از کجا بفهمیم پارت نامبر گوشی ما متعلق به کجاست؟

برای پیدا کردن پارت نامبر دستگاه خود در تنظمیات آن از مسیر Setting>General>About یک یا دو حرف آخر قبل از ممیز (بعد از عدد، قبل از ممیز) را در قسمت Model بخوانید برای مشاهده شماره مدل، روی Model Number ضربه بزنید و با لیست زیر مطابقت دهید. برای مثال در مدل MG4F2LL/A دو حرف پیش از ممیز عبارتند از LL که مطابق لیست زیر برابر  پارت نامبر کشور امریکا است. اگر قبل از خرید گوشی می‌خواهید پارت نامبر را چک کنید باید به نوشته موجود به روی جعبه دستگاه توجه داشته باشید.

پارت نامبر CHA :

یکی از پرطرفدار ترین پارت نامبر ها داخل ایران پارت نامبر CHA است. این پارت نامبر تقریبا در تمامی فروشگاه های ایفون موجود است. دستگاه های ایفون که برخورداری از پارت نامبر CHA دارند از دو سیم کارت همزمان پشتیبانی میکنند. تنها محدودیت این پارت نامبر امکان استفاده نکردن از برنامه face time میباشد. اما از امکان برقرای انوع تماس های صوتی و گروهی در این دستگاه موجود نمیباشد. ایفون در این پارت نامبر امکان عکس انداختن  را حتی در حالت سایلنت محدود کرده است و شما نمیتوانید بدون صدا از سوژه هایتان عکس بگیرید. به دلیل سیاست های خاص این کشور عکس انداختن بی صدا و برنامه face time محدود است.

 

پارت نامبر LLA:

سری پارت نامبر های LLa پارت نامبری به سفارش کشور آمریکا است. این پارت نامبر نیز یکی از پرفروش ترین پارت نامبر های جهان است. حتی پرفروش تر از پارت نامبر های کره و چین میباشد. یکی از معایب مهم این دستگاه ها تک سیم بودن تمامی ایفون ها با پارت نامبر LLA است. یکی از مزایای این پارت نامبر داشتن ویژگی های خاص است. این ویژگی که mmwave نام دارد به شما امکان میدهد تا شما از فناوری 5G در تمامی مکان هایی که این فناوری را پشتیبانی میکنند استفاده کنید.برای تشخیص این قابلیت و پارت نامبر کافی است زیر کلید پاور را نگاه کنید این پارت نامبر خوشبختانه هیچ محدودیت خاصی ندارد و میتوانید با تفاوت قیمت محسوسی نسبت به دستگاه های دیگر آن را خریداری و از قابلیت آن استفاده کنید.

 

پارت نامبر zaa:

این سری پارت نامبر یکی از محبوب ترین ها در بازار ایران است و به طورکلی سه پارت نامبری که در این مطلب ببررسی میکنیم تمام بازار ایران را فرا گرفتند و پارت نامبر های دیگر به ندرت در دسترس قرار میگیرند. پارت نامبر سنگاپور نیز سفارشی برای کشور سنگاپور است. کشور سنگاپور که یک کشور آسیایی است، کاربران کشورش بیشتر درخواست آیفون‌های دوسیمکارته (فیزیکی) را داشتند پس آیفون‌هایی که برای این کشور ساخته میشوند، دوسیمکارته هستند. مزیت این پارت نامبر نداشتن هیچ محدودیت نرم افزاری و سخت افزاری است که به همین دلیل در ایران بسیار فراوان است.

سایر پارت نامبر های ایفون در لیست زیر ذکر شدند:

LL: USA

BA: United kingdom

ZD: Europe

AA: United Arab Emirates

AH: Bahrain and Kuwait

LZ: Chile, Paraguay, Uruguay

MG: Hungary

NF: Belgium, France, Luxembourg

PL: Poland

PO: Portugal

PP: Philippines

RO: Romania

RS: Russia

T: Italy

TA: Taiwan

TH: Thailand

TU: Turkey

X: Australia, New Zealand

Y: Spain

ZA: Singapore

ZP: Hong Kong, Macau

AE: United Arab Emirates

B: Ireland, UK, also used for some replacement phones

C: Canada

CZ: Czech Republic

DN: Austria, Germany, Netherlands

E: Mexico

EE: Estonia

FB: France, Luxembourg

FD: Austria, Liechtenstein, Switzerland

GR: Greece

HN: India

IP: Italy

J: Japan

KN: Norway

KS: Finland, Sweden

LA: Colombia, Ecuador, El Salvador, Guatemala, Honduras, Peru

LE: Argentina

AH/A: Bahrain , Kuwait

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *